CONTACT Sesizari Sondaj de opinie
English Romana

Brașovul poate fi primul oraș din România care implementează conceptul MAAS

Ieri, 20 februarie 2020, a avut loc la sediul C.A.T.T.I.A. evenimentul ”Viitor mobilității”, dezbatere în care au fost prezentate cele mai inovative idei referitoare la sistemele de transport public de călători, precum și modalitățile de implementare ale acestora. Concluziile dezbaterii conduc la premiza că Brașovul poate să fie primul oraș din România care să implementeze conceptul MAAS (Mobility as a Service), tehnologie ce ar permite definirea unei platforme de mobilitate integrată care să reunească pe lângă transportul public și alte servicii de mobilitate, precum taxi, ridesharing, închiriere de biciclete etc. O astfel de platformă ar stimula dezvoltarea tuturor formelor de mobilitate sustenabilă în detrimentul utilizării mașinilor personale.
În prezentarea de deschidere a evenimentului, directorul general al RATBV S.A., dl. George Cornea a arătat stadiul de implementare a strategiei de modernizare și extindere a serviciului public de transport public de călători în municipiul Brașov și zona metropolitană Brașov. Un accent deosebit s-a pus pe achizițiile de mijloace de transport electrice sau electric-hibrid pe care Primăria Municipiului Brașov le realizează în vederea modernizării flotei și, implicit, pentru articularea unui sistem de transport cât mai puțin poluant și cât mai atractiv pentru utilizatori. De asemenea, dl. Răzvan Pătrașcu (Brașov Design Center), a vorbit despre conceptul MaaS (Mobility as a Service), precum și despre necesitatea implicării tuturor membrilor comunității în demersurile de implementare a unor idei inovative în structurarea a tot ceea ce înseamnă mobilitate și deplasare în orașe precum Brașovul și localitățile din zona metropolitană.
Cele mai noi tendințe în domeniul sistemelor de transport în comun, strâns legate de noile tehnologii legate de e-ticketing, informare a călătorilor, planificare călătorii, sistematizare a rețelei de transport, prioritizare a circulației autobuzelor și troleibuzelor în zonele cu trafic mai aglomerat etc., au fost prezentate de dl. prof. dr. Florin Nemțanu, de la Universitatea Politehnică București. El a apreciat faptul că în Brașov sunt deja operaționale unele dintre aceste sisteme, iar pentru altele există o reală deschidere în vederea implementării. Despre transportul din Brașov și localitățile imediat limitrofe a vorbit dl. Cătălin Frangulea, cel care lucrează în cadrul Agenției Metropolitane Brașov la proiectul ”SmartA2”. Analiza sa a pornit de la premisa necesității cunoașterii cât mai exacte a publicului consumator de servicii de transport, precum și a necesităților lui de mobilitate.
În cursul zilei de 21 februarie a avut loc și Adunarea Generală a TUSMC, organizație care reunește societățile de transport public din România și a TRANSLOC, federația sindicatelor din transportul public din România.